Projekt identyfikacji wizualnej można nazwać widoczną twarzą marki jako całości. Najważniejsze jest to, że jest łatwy do zrozumienia, skuteczny, ma duże znaczenie estetyczne i stanowi integralność. Praca nad identyfikacją wizualną powinna być przemyślana w najdrobniejszych szczegółach przez profesjonalny zespoł. Wbrew powszechnemu przekonaniu identyfikacja wizualna to nie tylko logo, wizytówka i papier firmowy. Możesz to również potraktować jako inwestycję w przyszłość swojej marki. Identyfikacja wizualna, jest pierwszym krokiem do zwiększenia świadomości Twojej marki.
Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna to jeden z najważniejszych czynników, o których będziesz pamiętać. Komunikacja wizualna jest tutaj ważnym zagadnieniem. Ponadto tożsamość korporacyjna może się różnić w zależności od potrzeb sektorowych. Na przykład materiały identyfikacji wizualnej hotelu są inne, podczas gdy materiały identyfikacji wizualnej dla przemysłu motoryzacyjnego są inne.
- Odzwierciedla tożsamość instytucji
- Wzmacnia percepcję
- Kreuje wizerunek firmy
- Odzwierciedla Twój punkt widzenia
- Wyróżnia na tle konkurencji
- Zwiększa zaangażowanie pracowników zespołu
- Pozwala tworzyć kulturę
- Zapewnia dyscyplinę zespołową
Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej?
- Logo
- Paleta kolorów logo
- Czcionka korporacyjna
- Wizytówka
- Papier firmowy
- Koperty
- Certyfikaty
- Flagi
- Produkty promocyjne
- Reklama na samochodach
- Ubiór roboczy
- Materiały cyfrowe
Obejmuje również wiele materiałów do identyfikacji firmy, które różnią się w zależności od branży.
Dlaczego projektowanie logo jest ważne?
Twoje logo jest sygnaturą Twojej marki, więc jest jednym z elementów, którym należy się zająć najbardziej profesjonalnie. Wszystkie dzisiejsze marki mają logo. Niektórzy z nich kontynuują swoje działania marketingowe z typografią, a inni jako symbole, które według nich najlepiej wyrażają. Kolory, symbole i logo gier typograficznych mogą dać konsumentowi wskazówkę, jak wykonują swoją pracę.
Estetyka logo ma znaczenie
Kampania reklamowa logo, które nie jest estetyczne, jest również bardzo trudna do uzyskania estetyki.
- Szybko zapada w pamięć
- Określenia harmonię kolorów zgodnie z przekazem werbalnym
- Jest łatwe do zrozumienia
- Nadaje się do użytku w różnych dziedzinach i formach (oznakowanie, drukowanie itp.)
- Niesie historię i pozycję marki
- Powinno być minimalistyczne i ponadczasowe
- Nie jest naśladowane (wymagana dogłębnej analizy konkurencji)
- Przyciąga uwagę, a nie rozprasza